Bezpieczny i szybki sposób doręczenia
FAQ
Najczęściej zadawane pytania
- Czy jako sprzedawca odpowiadam za obsługę klientów?
Tak. Vendora daje Ci narzędzia do komunikacji z klientem, ale udzielenie informacji o produktach, dostawie, zwrotach, czy rozpatrzenie reklamacji leży po Twojej stronie.
- Kiedy otrzymam zapłatę za produkty opłacone leasingiem?
Nasza umowa przewiduje opłacenie Twojej faktury w ciągu 14 dni roboczych.
- Do kogo mam się zwrócić w przypadku problemów z obsługą platformy?
W przypadku problemów skontaktuj się z działem supportu przez formularz dostępny tutaj.
- Czy mogę dokonać zwrotu zakupionego towaru?
W większości przypadków możesz odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od odebrania przez Ciebie produktów. Pamiętaj, że to prawo przysługuje klientowi będącemu konsumentem i nie dotyczy niektórych produktów cyfrowych. Aby zwrócić produkt, skorzystaj z funkcji Kontakt ze sprzedawcą przy zamówieniu w panelu użytkownika. Koszt zwrotu (odesłania produktu) ponosi klient, chyba, że sprzedawca ustalił inaczej.
- Jak mogę zgłosić reklamację do zakupionego towaru?
Reklamacji dokonasz bezpośrednio u sprzedawcy, od którego kupiłeś produkt. Aby skontaktować się ze sprzedawcą, skorzystaj z funkcji Kontakt ze sprzedawcą przy zamówieniu w panelu użytkownika.
- Jak działa nasz leasing?
Finansującym leasing jest EFL S.A. Leasing jest dostępny dla wybranych produktów i tylko dla Klientów biznesowych.
1. Złóż zamówienie ze sposobem płatności "Leasing EFL" i wypełnij formularz leasingowy.
2. Oczekuj na kontakt doradcy EFL S.A., z którym ustalisz warunki leasingowe.
3. Gdy umowa zostanie podpisana, a wpłata początkowa zaksiegowana, dostawca wyśle zamowiony towar.
- Czy muszę założyć konto, aby dokonać zakupu?
Tak. Niezależnie od preferowanej formy płatności, aby sfinalizować zakup, musisz posiadać konto na platfomie. Jeżeli chcesz założyć konto kliknij tutaj.
- Co oznaczają statusy mojego zamówienia?
Każde zamówienie oznaczone jest odpowiednim statusem. Statusy zamówienia możesz sprawdzić na swoim koncie. Oznaczają one:
Oczekuje na opłacenie – zamówienie oczekuje na płatność
Opłacone – zamówienie opłacone i oczekuje na wysyłkę
Sprzedaż zakończona – zamówienie zostało wysłane
Zamknięte – zamówienie zostało zwrócone w całości lub częściowo
Anulowane – zamówienie zostało anulowane
Oczekiwanie na uzupełnienie formularza - formularz leasingowy nie został jeszcze wypełniony i wysłany
Wysłano zgłoszenie - formularz leasingowy został wypełniony i wysłany
Oferta w przygotowaniu - wniosek leasingowy jest weryfikowany przez doradcę
Decyzja pozytywna - leasing został przyznany
Decyzja warunkowo pozytywna - leasing został warunkowo przyznany
Wniosek odrzucony - leasing nie został przyznany
Oczekiwanie na podpis umowy i wpłatę początkową - umowa leasingowa oczekuje na podpisanie i wpłatę początkową
Umowa leasingowa zawarta - umowa leasingowa została podpisana
- Jak rozpoznam czy produkt jest nowy czy używany?
Na Vendorze produkty dzielimy na:
Nowe – przedmiot jest fabrycznie nowy i zapakowany, nie był używany ani otwierany.
Używane – przedmiot był wcześniej używany lub rozpakowany z oryginalnego opakowania. Może, choć nie musi, nosić śladów zużycia. Informacji o dokładnym stanie należy szukać w opisie produktu lub u sprzedawcy.
Poleasingowe – przedmiot był używany przez czas określony w umowie leasingowej, a następnie nie został wykupiony po jej zakończeniu. Informacji o dokładnym stanie należy szukać w opisie produktu lub u sprzedawcy.
- Gdzie znajdę fakturę VAT za moje zamówienie? Co mam zrobić, jeżeli zauważyłem błąd?
Fakturę VAT otrzymasz na adres e-mail podany przy złożeniu zamówienia. Jeżeli jej nie otrzymałeś, zgubiłeś lub zauważyłeś na niej błąd, skorzystaj z funkcji "Kontakt ze sprzedawcą" przy zamówieniu w panelu użytkownika.
- Gdzie mogę złożyć reklamację?
Reklamację możesz zgłosić:
na piśmie – na adres Europejski Fundusz Leasingowy S.A., 54-202 Wrocław, ul. Legnicka 48 bud. C-D,
wiadomością e-mail – na adres: bok@vendora.pl,
ustnie – telefonicznie na numer telefonu +48 691 490 065,
przez formularz kontaktowy za pośrednictwem Profilu – gdy posiadasz Profil.
- Gdzie mogę złożyć skargę?
Elektroniczną skargę możesz skierować poprzez:
wysłanie drogą elektroniczną wiadomości za pośrednictwem dedykowanego formularza dostępnego w Serwisie tutaj,
wysłanie wiadomości e-mail – na adres bok@vendora.pl.
- Jak mogę złożyć wniosek o odblokowanie konta?
Możesz w każdej chwili złożyć wniosek o odblokowanie konta:
wysyłając e-mail: bok@vendora.pl,
pisemnie na adres: Europejski Fundusz Leasingowy S.A., 54-202 Wrocław, ul. Legnicka 48 bud. C-D.
- Gdzie znajdę informacje o rozstrzyganiu sporów na drodze pozasądowej?
Informacje o rozstrzyganiu sporów na drodze pozasądowej znajdziesz na platformie ODR (European Online Dispute Resolution platform). Platforma ODR jest dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr.
- Gdzie znajdę Ogólne Warunki Umowy Leasingowej (OWUL)?
Ogólne Warunki Umowy Leasingowej znajdziesz tutaj.